Artykuł sponsorowany

3 sposoby jak oszczędzić na ogrzewaniu

3 sposoby jak oszczędzić na ogrzewaniu

Zbliża się ciężka zima. Większość Polaków spodziewa się, że wydatki na ogrzewanie będą monstrualne, dlatego coraz prężniej szukają różnych sposobów, aby oszczędzić na ogrzewaniu budynku mieszkalnego. Niektóre z nich są proste w realizacji (cieplejsze ubrania oraz gruba, puchowa pościel), a inne wymagają większych działań i planów (np. uszczelnianie okien i drzwi, wybór ogrzewania). Jakie są najpopularniejsze sposoby na oszczędzenie na ogrzewaniu?

Uszczelnienie okien

Każdy domownik powinien pomyśleć nad uszczelnieniem okien w domu – jeśli jeszcze tego nie dokonał. Nieszczelne okna są częstym źródłem utraty ciepła. Chłodne, zimowe powietrze wpływa przez niezabezpieczone, małe szpary w oknach.

Pilnowanie temperatury, działania z kaloryferami

Istnieje podstawowa zasada – nie zasłaniamy kaloryferów. Zdarza się, że meble lub rośliny blokują dostęp do grzejników. Wtedy ciepło nie rozchodzi się równomiernie po całym pomieszczeniu – wiele z niego się marnuje. Należy także pamiętać o manipulowaniu grzejnikami – przed wyjściem do pracy lub dłuższymi wyjazdami, należy je zakręcić. To trudne zadanie. Temperatura nie może być zbyt niska, ponieważ wtedy mieszkanie ulegnie maksymalnemu wychłodzeniu. Następna próba ogrzania domu może skutkować koniecznością dostarczenia znacznie większej niż zazwyczaj ilości ciepła (to kres planowanych oszczędności). Warto także założyć termostat, dzięki któremu można kontrolować temperaturę w mieszkaniu.

Temperatura w nieużywanych pomieszczeniach powinna być znacznie niższa. Jeśli domownicy zmienią zdanie i zaczną z nich częściej korzystać, mogą bezproblemowo ją podwyższyć.

Wybranie odpowiedniego sposobu ogrzewania domu

Jeśli domownicy nie korzystają z miejskiej sieci ciepłowniczej, mogą przebierać między różnymi typami ogrzewania, np. gazem ziemnym, przez ekogroszek czy pellet. Wymaga to wielu przemyśleń. Instalacja nowego ogrzewania wiąże się z dodatkowymi kosztami, jednak szybko się zwróci.  

Producent ekogroszków workowanych "Węglo Smyk" to polski autoryzowany dystrybutor węgla. Firma proponuje klientom ekogroszek w różnych klasach energetycznych – MOCNY, EKO SMYK i SMYCZEK.

Dobrym pomysłem jest ocieplenie domu, głównie zewnętrznych ścian. Budynek mieszkalny powinien być zaopatrzony w szczelne i solidne okna i drzwi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.