Artykuł sponsorowany

Czy auto złom to dobry pomysł na własny biznes?

Czy auto złom to dobry pomysł na własny biznes?

Auto złom to jeden z lepszych pomysłów na biznes. Powodów jest kilka – przede wszystkim prędzej czy później każdy pojazd zakończy swój żywot. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest oddanie go na złom. Warto jednak pamiętać, że musi to być specjalistyczna stacja demontażu pojazdów, która posiada niezbędne wymagane zezwolenia. Takich punktów jest w Polsce dość niewiele, dlatego duże grono osób zadaje sobie pytanie – „czy warto otwierać auto złom”?

W jaki sposób zarabia auto złom?

Auto złom wypłaca Klientom niewielką kwotę za oddanie pojazdu na złomowisko. Na czym zarabiają przedsiębiorcy? Przede wszystkim na sprzedaży odzyskanych części zamiennych z pojazdów. Skupy przyjmują auta w praktycznie każdym stanie – wraz z wrakami po kolizji drogowej. Z rozbitych lub mocno zniszczonych pojazdów zwykle wymontowywane są części i po odpowiedniej renowacji są sprzedawane na giełdach motoryzacyjnych. Elementy w lepszym stanie mogą zostać poddane odrestaurowaniu i po takim zabiegu samochód znów trafi do sprzedaży. Skup aut to dobry pomysł na biznes pod warunkiem, że będzie prowadzony z głową!

Skup aut – jakie nakłady finansowe trzeba ponieść?

Skup aut nie musi być zlokalizowany w prestiżowej okolicy. Warto jednak pamiętać, że do prowadzenia tej działalności potrzeba dość dużego obiektu wraz z profesjonalnym zapleczem technicznym czy z parkingiem minimum dla kilku samochodów. Skup musi posiadać własną lawetę, pamiętając, że transakcje są gotówkowe. Klientom za otrzymany pojazd płaci się od razu ustaloną kwotę. Może zdarzyć się tak, że jednego dnia trzeba posiadać nawet kilkanaście tysięcy złotych. Autorecykling i części zamienne Arpol doskonale zdaje sobie z tego sprawę, oferując Klientom profesjonalną obsługę.

Skup aut – czy dużo można na nim zarobić?

Skup aut potrafi być dochodowym interesem, jednak zależy to od lokalizacji punktu oraz konkurencji. Jeśli w okolicy znajduje się wiele innych miejsc, to znacznie ciężej jest dotrzeć do Klienta. W takiej sytuacji ceny muszą być odpowiednio niższe, aby zachęcić do podjęcia współpracy. Trzeba posiadać odpowiednie doświadczenie w wycenie aut używanych, aby transakcja była ekonomiczna dla przedsiębiorcy, przynosząc zysk. Skup prowadzony w przemyślany sposób to dobre rozwiązanie, które może przynieść spory zysk.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.