Artykuł sponsorowany

Jak producenci żywności uzyskują certyfikat BRC?

Jak producenci żywności uzyskują certyfikat BRC?

Każdy producent żywności musi działać w zgodzie z pewnymi normami. Jednym z wyznaczników takich norm jest certyfikat BRC. Ten dokument jest gwarancją wysokiej jakości oraz bezpieczeństwa dla potencjalnych konsumentów. Chcesz dowiedzieć się, jak producenci żywności uzyskują taki certyfikat? Sprawdź, na czym polega cały proces ubiegania się o ten rodzaj koncesji.

Czym dokładnie jest certyfikat BRC?

BRC to nic innego jak zbiór wytycznych dla producentów żywności. Dotyczą one zarówno samego opracowywania receptury oraz produkcji artykułów spożywczych, jak i ich pakowania czy sprzedaży. Certyfikat BRC jest dokumentem, który potwierdza, że dana firma stosowała się do zasad opracowanych przez British Retail Consortium. Producenci, którzy chcą ubiegać się o jego przyznanie, muszą dysponować odpowiednio przeszkolonym personelem, posiadać system HACCP, działać w zgodzie z zasadami dot. higieny pracy oraz prowadzić dokładną dokumentację swojej produkcji. Przykładem firmy, która działa wg tych wytycznych i oferuje swoim klientom wyroby najwyższej jakości jest Starmeat. Firma specjalizuje się w produkcji mięsa drobiowego i prowadzi certyfikowaną działalność już od 2010 roku.

Co zrobić, by ubiegać się o przyznanie certyfikatu?

Aby móc ubiegać się o przyznanie certyfikatu BRC, konieczne jest skontaktowanie się z jednym z przedstawicieli brytyjskiej jednostki certyfikującej. Proces rozpoczyna się od podpisania wniosku o certyfikację. Następnie przedstawiciele wspomnianej jednostki rozpoczną przygotowania do audytu. Firma jest zobowiązana dostarczyć przedstawicielom firmy kontrolującej wszelkie informacje dotyczące m.in. wytwarzanych w zakładzie produktów, a także przebiegu procesów ich tworzenia. Zbierane informacje mogą dotyczyć także kwestii działań zleconych innym firmom, eksportu czy ewentualnych wyłączeń.

Jak przebiega proces certyfikacji?

Kolejnym etapem procesu jest już sam audyt. Kontrolerzy sprawdzają podczas niego m.in. firmowy system HACCP oraz oceniają działanie obiektów produkcyjnych. Oprócz samej obserwacji mogą oni przeprowadzać wywiady z pracownikami. Później sprawdzane są dokumenty związane z inspekcją. Na końcu kontrolerzy przygotowują wnioski ze swojej wizyty i przedstawiają je przedstawicielom firmy na spotkaniu końcowym.

W przypadku wykrycia nieprawidłowości, zakład musi niezwłocznie wprowadzić korekty, których efekty należy przedstawić organowi kontrolującemu. Jeśli problemy były większe, konieczna może być kolejna wizyta. Certyfikat ma ważność 6 lub 12 miesięcy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.